Datum: Heel het jaar.
Opdrachtgever: Restaurant Kievitshoeve.
Opdracht: Ik werk daar in de bediening, maar heb daar meer taken, zoals openen en afsluiten.
Verloop opdracht: Vorig jaar heb ik fulltime bij de kievitshoeve gewerkt. Daardoor heb ik meer verantwoordelijkheden gekregen. Er zijn verschillende situaties waarin ik denk dat ik bepaalde competenties heb ontwikkeld. Deze zal ik dan ook per competentie beschrijven.
Ontwikkelde competenties: Verbeeldingskracht, marktgerichtheid, kwaliteitsgerichtheid, overtuigingskracht en samenwerken.
Competentie verbeeldingskracht:
S: Ik werk al 3,5 jaar in een restaurant in de Reeshof. Eerst werkte ik daar gewoon in de bediening, maar toen ik daar fulltime ging werken kreeg ik meer taken. Veel van deze taken heb ik nu nog steeds ook al werk ik weer gewoon parttime.
T: In het restaurant heb je natuurlijk veel verschillende taken. De hoofdtaak is mensen bedienen en zorgen dat ze het naar hun zin hebben. Toen ik fulltime ging werken kreeg ik meer taken, zoals openen, afsluiten, afspraken met mensen maken over feestjes en offertes maken hiervoor. Deze worden natuurlijk altijd nog even gecheckt door de baas.
A: De competentie verbeeldingskracht komt vooral terug in de vele feestjes die ik heb afgesproken met mensen. We gingen dan rond de tafel zitten en mensen begonnen dan te vertellen wat hun wensen waren. Natuurlijk probeerde ik deze informatie voor mezelf in te beelden en kijken hoe we de wensen mogelijk konden maken. Vaak zijn er ook dingen die op het eerste ogenblik niet meteen mogelijk zijn, dus het was dan ook belangrijk dat ik daar meteen op in kon haken, zodat we het grootste deel wel waar konden maken, maar net even op een andere manier.
R: Het belangrijkste resultaat was voor mij natuurlijk wanneer mensen naar me toe kwamen en zeiden dat het precies zo is geworden als ze in gedachten hadden. Soms was dat natuurlijk niet direct zo en dan moesten we op het moment nog snel wat dingen veranderen.
T: Ik denk dat ik de afgelopen jaren verbeeldingskracht wel zeker op niveau 1 heb behaald. Graag zou ik deze competentie in een andere activiteit uitbreiden.
Competentie marktgerichtheid:
S: Ik werk al 3,5 jaar in een restaurant in de Reeshof. Eerst werkte ik daar gewoon in de bediening, maar toen ik daar fulltime ging werken kreeg ik meer taken. Veel van deze taken heb ik nu nog steeds ook al werk ik weer gewoon parttime.
T: In het restaurant heb je natuurlijk veel verschillende taken. De hoofdtaak is mensen bedienen en zorgen dat ze het naar hun zin hebben. Toen ik fulltime ging werken kreeg ik meer taken, zoals openen, afsluiten, afspraken met mensen maken over feestjes en offertes maken hiervoor. Deze worden natuurlijk altijd nog even gecheckt door de baas.
A: Natuurlijk is het in een restaurant belangrijk om op de hoogte te zijn van bepaalde seizoensproducten of wat er zich afspeelt in de markt. Vooral wanneer ik de bestelling deed vond ik dit altijd erg belangrijk. Zo wil je natuurlijk bier wat bij het seizoen past. Ik vroeg dan ook gewoon vaak aan het bedrijf dat de spullen levert wat er op dat moment veel werd gekocht. Op deze manier bleef ik goed op de hoogte en hadden we vaak bijv. de juiste bieren bij het juiste seizoen. Dit geld ook voor eten in overleg met de keuken bestelde ik bijvoorbeeld andere wijn in het aspergeseizoen. Een wijn die goed aansluit op het gerecht.
R: Het resultaat was dat mensen vaak erg enthousiast waren over bijvoorbeeld de hoeveelheid bieren die we op de tap hadden die bij het seizoen pasten. We krijgen hier dan ook vaak erg leuke reacties op. Ook wanneer je aan tafel laat merken dat je weet wat er binnen het seizoen past en welke drank daar het beste bijpast is vaak een pluspunt voor de gasten.
T: Natuurlijk heb ik binnen de kievitshoeve niet genoeg ervaring om het op een hoger niveau te halen dan 1. Voordat ik met deze competentie aan de slag ging had ik niet echt een goed idee van wat het inhoud. Ik zie nu wel het belang van deze competentie en hoop hem snel op een hoger niveau te kunnen afronden.
Competentie kwaliteitsgerichtheid:
S: Ik werk al 3,5 jaar in een restaurant in de Reeshof. Eerst werkte ik daar gewoon in de bediening, maar toen ik daar fulltime ging werken kreeg ik meer taken. Veel van deze taken heb ik nu nog steeds ook al werk ik weer gewoon parttime.
T: In het restaurant heb je natuurlijk veel verschillende taken. De hoofdtaak is mensen bedienen en zorgen dat ze het naar hun zin hebben. Toen ik fulltime ging werken kreeg ik meer taken, zoals openen, afsluiten, afspraken met mensen maken over feestjes en offertes maken hiervoor. Deze worden natuurlijk altijd nog even gecheckt door de baas.
A: Kwaliteitsgericht ben ik vaak erg wanneer ik aan het werk ben. Zo zijn er bepaalde dingen die ik van mezelf moet doen. Zoals praatjes maken met de gasten en zorgen dat ik genoeg kennis heb over de drank en het eten. Dit om te zorgen dat ik niet met mijn mond vol tanden sta. Dit zijn eisen die ik aan mezelf stel. Wanneer ik moet openen dan heb ik ook de verantwoording over de rest van het personeel. Wanneer ik werk en ik merk dat iemand niet genoeg kennis heeft over de kaart laat ik diegene wat anders doen, achter de bar staan bijvoorbeeld. Ook geef ik ze dan de opdracht mee om de volgende keer de kaart te kennen.
R: Ik denk zelf dat het belangrijkste resultaat is dat de mensen zien dat er personeel werkt dat verstand van zaken heeft. Dit doet naar mijn idee goed aan de kwaliteit van een restaurant. Goede bediening is namelijk erg belangrijk voor een mooie beleving van de avond.
T: Ik denk dat ik alles in mijn kunnen doe binnen het bedrijf om te zorgen dat de kwaliteit op een bepaald niveau zit. Natuurlijk is het geen bedrijf waar ik zoveel invloed heb dat ik kwaliteitsgerichtheid op niveau 3 kan halen, maar ik denk wel dat ik een goede basis heb kunnen leggen.
Competentie overtuigingskracht:
S: Ik werk al 3,5 jaar in een restaurant in de Reeshof. Eerst werkte ik daar gewoon in de bediening, maar toen ik daar fulltime ging werken kreeg ik meer taken. Veel van deze taken heb ik nu nog steeds ook al werk ik weer gewoon parttime.
T: In het restaurant heb je natuurlijk veel verschillende taken. De hoofdtaak is mensen bedienen en zorgen dat ze het naar hun zin hebben. Toen ik fulltime ging werken kreeg ik meer taken, zoals openen, afsluiten, afspraken met mensen maken over feestjes en offertes maken hiervoor. Deze worden natuurlijk altijd nog even gecheckt door de baas.
A: Overtuigingskracht heb ik vooral ontwikkeld tijdens de vergaderingen van de bediening, omdat ik er fulltime werkten kreeg ik ook tijd om dingen te zeggen die mij waren opgevallen. Toen de baas geopereerd was heb ik zelfs de vergadering geleid. Het is natuurlijk erg belangrijk om op deze momenten je standpunten helder te hebben. Natuurlijk was niet iedereen het eens met wat ik zei. Ik luisterden dan naar de tegenargumenten en probeerden collega’s ervan te overtuigen dat mijn manier de beste was. Natuurlijk moest ik ook wel eens mijn mening aanpassen en dan kwamen we vaak samen tot een conclusie.
R: Je merkte het resultaat vaak goed na de vergadering. Sowieso was het personeel dan weer even op scherp gezet, maar ook doordat ze het idee kregen dat ze inbreng hadden en we het samen deden gingen ze er veel meer voor. Natuurlijk hebben we nog steeds vaak vergaderingen om het personeel er weer even aan te herinneren.
T: Zelf vond ik overtuigingskracht een lastige, vooral omdat ik niet veel schilden in leeftijd met de rest van het personeel en daarom niet de baas wil spelen. Ik denk dan ook dat ik nog veel kan leren op dit gebied en moet proberen om het persoonlijke wat je met iemand hebt aan de kant te zetten en op dat moment voor je functie moet gaan.
Competentie samenwerken:
S: Ik werk al 3,5 jaar in een restaurant in de reeshof. Eerst werkte ik daar gewoon in de bediening, maar toen ik daar fulltime ging werken kreeg ik meer taken. Veel van deze taken heb ik nu nog steeds ook al werk ik weer gewoon parttime.
T: In het restaurant heb je natuurlijk veel verschillende taken. De hoofdtaak is mensen bedienen en zorgen dat ze het naar hun zin hebben. Toen ik fulltime ging werken kreeg ik meer taken, zoals openen, afsluiten, afspraken met mensen maken over feestjes en offertes maken hiervoor. Deze worden natuurlijk altijd nog even gecheckt door de baas.
A: Samenwerken is een belangrijke competentie wanneer je in een restaurant werkt. Ik vind het dan ook belangrijk dat iedereen met elkaar kan samenwerken. Ik werk niet voor mezelf en zonder collega’s zou ik het sowieso niet redden. Ik probeer dan ook altijd iedereen te helpen daar waar dat kan. Wanneer ik moet openen of afsluiten komen mensen met hun problemen naar mij. Ik probeer diegene dan te helpen, zodat het probleem snel opgelost is. Natuurlijk is niet iedereen het altijd eens met de manier waarop ik dat aanpak. Maar daar probeer ik dan met diegene over te praten om zo tot een oplossing te komen waar we het allebei mee eens zijn.
R: Wanneer er een goede samenwerking is, is de sfeer onderling ook een stuk beter. De gasten hebben hier ook vaak profijt van, want er hangt een relaxte sfeer.
T: Het is natuurlijk niet altijd makkelijk om met iedereen samen te werken. Dit merk je ook goed bij de kievitshoeve. Zelf zou ik wel willen dat er onderling nog wat meer samenhang was. Ik denk dat ik hier echter weinig aan kan veranderen, omdat iedereen anders is en je nou eenmaal niet met iedereen kan opschieten. Ik denk wel dat ik er voldoende voor heb gezorgd dat ook mensen die elkaar niet mogen op de werkvloer gewoon door een deur kunnen.
Posts tonen met het label Verbeeldingskracht. Alle posts tonen
Posts tonen met het label Verbeeldingskracht. Alle posts tonen
zondag 6 juni 2010
maandag 22 maart 2010
Kick-off party
Opdracht:Organiseren en helpen bij de uitvoering van eerst clubactiviteit.
Verloop opdracht: In het begin van het schooljaar heb ik me opgegeven voor de activiteitencommissie van club 1. De eerste opdracht was een leuk kick-off feest geven om iedereen kennis met elkaar te laten maken. We zijn toen aan de slag gegaan en hebben uiteindelijk een feest in de blackbox gegeven. Onder het genot van een hapje, drankje en gezellige muziek werd het een erg geslaagd feestje.
Ontwikkelde competenties:Samenwerken, verbeeldingskracht, initiatief, inzet en stressbestendigheid.
Competentie: Samenwerken
Situatie: Ik heb samen met de activiteitencommissie een kick-off feest gegeven voor club 1. De bedoeling van het feestje was dat iedereen elkaar onder gezellige omstandigheden beter zou leren kennen.
Taken: Mijn taak was zorgen voor het eten. Hiervoor heb ik gebruik gemaakt van connecties die ik via kindervakantiewerk heb. Via deze weg kon ik heel goedkoop aan een saté buffet komen, zodat het feestje voor iedereen betaalbaar bleef. Tijdens het feestje zelf heb ik verschillende dingen gedaan. Zo stond ik achter de bar en deed ik ook de presentatie van de karaoke.
Acties: Tijdens het organiseren werkte ik samen met mijn groepsgenoten. Doormiddel van vergaderen en luisteren naar de ideeën van iedereen kwamen we tot een goed plan. Tijdens het feest zelf werkten we samen om het feest tot een goed einde te brengen. Ik stond samen met Martijn achter de bar en de presentatie van de karaoke deed ik samen met Stella.
Resultaat: Door de goede samenwerking die er was is alles erg goed verlopen. We wisten allemaal wat we moesten doen en we vielen elkaar bij wanneer dat nodig was. Het feestje was dan ook een groot succes.
Terugkoppeling: Ik vond het erg leuk om samen te werken met mensen die ik eigenlijk nog niet echt kenden. Het was vooral leuk dat we elkaar beter leerden kennen door samen te werken op een feestje. Op deze manier heb ik op een gezellige manier mensen leren kennen en samen gewerkt.
Competentie: Verbeeldingskracht
Situatie: Ik heb samen met de activiteitencommissie een kick-off feest gegeven voor club 1. De bedoeling van het feestje was dat iedereen elkaar onder gezellige omstandigheden beter zou leren kennen.
Taken: Mijn taak was zorgen voor het eten. Hiervoor heb ik gebruik gemaakt van connecties die ik via kindervakantiewerk heb. Via deze weg kon ik heel goedkoop aan een saté buffet komen, zodat het feestje voor iedereen betaalbaar bleef. Tijdens het feestje zelf heb ik verschillende dingen gedaan. Zo stond ik achter de bar en deed ik ook de presentatie van de karaoke.
Acties: Tijdens het organiseren was het erg belangrijk om je in te leven in andermans ideeën. Natuurlijk om tot goede plannen te komen, maar ook om een goede samenwerking tot stand te brengen. Je denkt natuurlijk snel van dat idee gaat niet werken, maar het is toch belangrijk om je dan in te leven in het beeld wat iemand anders er van heeft. Zo had iemand het idee om een barbecue te doen in november. In eerste instantie dacht ik dat kan toch niet, maar toch heb ik goed geluisterd en bleek het wel degelijk een mogelijkheid. Uiteindelijk hebben we wel wat anders gedaan, maar toch is het wel belangrijk je eerst in te leven in ideeën van andere. Resultaat: Door ons in te leven in elkaars ideeen is het een mooi feestje geworden. Doordat we ideeen hebben om kunnen zetten in acties hebben we alles kunnen doen wat we wilden. Zoals eten en karaoke.
Terugkoppeling: Ik vond het erg leuk om deze activiteit te organiseren en om kennis te maken met nieuwe mensen en mezelf in te leven in de manier waarop hun dingen aanpakken. Ik heb hier erg veel van geleerd.
Competentie: Initiatief
Situatie: Ik heb samen met de activiteitencommissie een kick-off feest gegeven voor club 1. De bedoeling van het feestje was dat iedereen elkaar onder gezellige omstandigheden beter zou leren kennen.
Taken: Mijn taak was zorgen voor het eten. Hiervoor heb ik gebruik gemaakt van connecties die ik via kindervakantiewerk heb. Via deze weg kon ik heel goedkoop aan een saté buffet komen, zodat het feestje voor iedereen betaalbaar bleef. Tijdens het feestje zelf heb ik verschillende dingen gedaan. Zo stond ik achter de bar en deed ik ook de presentatie van de karaoke. Acties: Ik was verantwoordelijk voor het eten. Dit is iets wat pas op het laatste moment besloten was. Daarom moest ik snel iets verzinnen voor zo min mogelijk geld. Uiteindelijk heb ik gebruik gemaakt van connecties die ik had en kon ik voor €5 p.p. inclusief brengen en halen een nasi/bami/saté buffet krijgen.
Resultaat: Het feest was na de lessen en daarom was het erg fijn dat er toch nog eten geregeld was. Ook onder de overige leerlingen viel het eten erg goed in de smaak en ze waren ook blij met de prijs/kwaliteit verhouding bleek uit een gehouden enquête. Het eten was dus en groot succes. Terugkoppeling: Het was erg leuk om dingen te regelen en daar dan uiteindelijk het resultaat van te zien. Ook vond ik de reactie op het eten wat ik had geregeld erg leuk. En we hadden uiteindelijk zelfs nog budget over en daar was ik toch wel heel trots op.
Competentie: Inzet
Situatie: Ik heb samen met de activiteitencommissie een kick-off feest gegeven voor club 1. De bedoeling van het feestje was dat iedereen elkaar onder gezellige omstandigheden beter zou leren kennen.
Taken: Mijn taak was zorgen voor het eten. Hiervoor heb ik gebruik gemaakt van connecties die ik via kindervakantiewerk heb. Via deze weg kon ik heel goedkoop aan een saté buffet komen, zodat het feestje voor iedereen betaalbaar bleef. Tijdens het feestje zelf heb ik verschillende dingen gedaan. Zo stond ik achter de bar en deed ik ook de presentatie van de karaoke.
Acties: Ik heb me zowel tijdens de voorbereiding als tijdens het feest zelf erg ingezet. Ik vond het heel belangrijk dat het feest een succes werd, vooral omdat het eerste was en we een goede indruk achter wilden laten. Tijdens het feest ben ik bijgesprongen waar nodig. Zo hadden we veel te weinig witte wijn en ik mocht maar tien euro besteden. Uiteindelijk ben ik nog snel naar de supermarkt gegaan en heb ik voor €9,99 nog 6 flessen wijn gehaald. Hierdoor hebben we het uiteindelijk heel de avond gered met de wijn.
Resultaat: Het feest was echt super leuk en gezellig. Dit kwam vooral doordat iedereen van de activiteitencommissie zich erg goed heeft ingezet. Zowel in de voorbereidingsfase als tijdens de uitvoering heeft iedereen er alles aan gedaan om het feest tot een succes te maken en dat is gelukt.
Terugkoppeling: Naar mijn mening heb ik alles gedaan om het feest tot een succes te maken en heb ik me voor de volle honderd procent in gezet. Ik zou het leuk vinden om met hetzelfde groepje een grotere activiteit te organiseren.
Competentie: Stressbestendigheid
Situatie: Ik heb samen met de activiteitencommissie een kick-off feest gegeven voor club 1. De bedoeling van het feestje was dat iedereen elkaar onder gezellige omstandigheden beter zou leren kennen.
Taken: Mijn taak was zorgen voor het eten. Hiervoor heb ik gebruik gemaakt van connecties die ik via kindervakantiewerk heb. Via deze weg kon ik heel goedkoop aan een saté buffet komen, zodat het feestje voor iedereen betaalbaar bleef. Tijdens het feestje zelf heb ik verschillende dingen gedaan. Zo stond ik achter de bar en deed ik ook de presentatie van de karaoke.
Acties: Ik denk dat ik goed ben omgesprongen met de stress. Natuurlijk was er niet gigantisch veel stress, maar om alles op tijd af te krijgen terwijl we zelf heel de dag naar school moesten was toch wel stressen. Vooral toen bleek dat we maar 6 flessen wijn hadden terwijl het budget daarvoor 30 euro was. Ik heb toen gezegd dat ik het zou oplossen en ben snel naar de AH gegaan. Ik mocht er nog maar 10 euro aan uitgeven. Uiteindelijk heb ik toen nog 6 flessen los gekregen voor €9,99 en hadden we op het laatste moment toch nog genoeg wijn.
Resultaat: Doordat we op het laatste moment nog genoeg drank hadden was het feest helemaal een succes. Het is natuurlijk niet echt gepast als er op de uitnodiging staat onbeperkt drinken en dat het drinken dan al na 10 minuten op is. Gelukkig was het allemaal snel opgelost.
Terugkoppeling: Al met al waren we ontzettend blij met het eindresultaat. Natuurlijk zijn er wel een aantal dingen die ik anders zou doen om stress te voorkomen zoals beter in de gaten houden waar andere mee bezig zijn of wat er wordt aangeschaft. Dat is weer een leer voor de volgende keer.
Verloop opdracht: In het begin van het schooljaar heb ik me opgegeven voor de activiteitencommissie van club 1. De eerste opdracht was een leuk kick-off feest geven om iedereen kennis met elkaar te laten maken. We zijn toen aan de slag gegaan en hebben uiteindelijk een feest in de blackbox gegeven. Onder het genot van een hapje, drankje en gezellige muziek werd het een erg geslaagd feestje.
Ontwikkelde competenties:Samenwerken, verbeeldingskracht, initiatief, inzet en stressbestendigheid.
Competentie: Samenwerken
Situatie: Ik heb samen met de activiteitencommissie een kick-off feest gegeven voor club 1. De bedoeling van het feestje was dat iedereen elkaar onder gezellige omstandigheden beter zou leren kennen.
Taken: Mijn taak was zorgen voor het eten. Hiervoor heb ik gebruik gemaakt van connecties die ik via kindervakantiewerk heb. Via deze weg kon ik heel goedkoop aan een saté buffet komen, zodat het feestje voor iedereen betaalbaar bleef. Tijdens het feestje zelf heb ik verschillende dingen gedaan. Zo stond ik achter de bar en deed ik ook de presentatie van de karaoke.
Acties: Tijdens het organiseren werkte ik samen met mijn groepsgenoten. Doormiddel van vergaderen en luisteren naar de ideeën van iedereen kwamen we tot een goed plan. Tijdens het feest zelf werkten we samen om het feest tot een goed einde te brengen. Ik stond samen met Martijn achter de bar en de presentatie van de karaoke deed ik samen met Stella.
Resultaat: Door de goede samenwerking die er was is alles erg goed verlopen. We wisten allemaal wat we moesten doen en we vielen elkaar bij wanneer dat nodig was. Het feestje was dan ook een groot succes.
Terugkoppeling: Ik vond het erg leuk om samen te werken met mensen die ik eigenlijk nog niet echt kenden. Het was vooral leuk dat we elkaar beter leerden kennen door samen te werken op een feestje. Op deze manier heb ik op een gezellige manier mensen leren kennen en samen gewerkt.
Competentie: Verbeeldingskracht
Situatie: Ik heb samen met de activiteitencommissie een kick-off feest gegeven voor club 1. De bedoeling van het feestje was dat iedereen elkaar onder gezellige omstandigheden beter zou leren kennen.
Taken: Mijn taak was zorgen voor het eten. Hiervoor heb ik gebruik gemaakt van connecties die ik via kindervakantiewerk heb. Via deze weg kon ik heel goedkoop aan een saté buffet komen, zodat het feestje voor iedereen betaalbaar bleef. Tijdens het feestje zelf heb ik verschillende dingen gedaan. Zo stond ik achter de bar en deed ik ook de presentatie van de karaoke.
Acties: Tijdens het organiseren was het erg belangrijk om je in te leven in andermans ideeën. Natuurlijk om tot goede plannen te komen, maar ook om een goede samenwerking tot stand te brengen. Je denkt natuurlijk snel van dat idee gaat niet werken, maar het is toch belangrijk om je dan in te leven in het beeld wat iemand anders er van heeft. Zo had iemand het idee om een barbecue te doen in november. In eerste instantie dacht ik dat kan toch niet, maar toch heb ik goed geluisterd en bleek het wel degelijk een mogelijkheid. Uiteindelijk hebben we wel wat anders gedaan, maar toch is het wel belangrijk je eerst in te leven in ideeën van andere. Resultaat: Door ons in te leven in elkaars ideeen is het een mooi feestje geworden. Doordat we ideeen hebben om kunnen zetten in acties hebben we alles kunnen doen wat we wilden. Zoals eten en karaoke.
Terugkoppeling: Ik vond het erg leuk om deze activiteit te organiseren en om kennis te maken met nieuwe mensen en mezelf in te leven in de manier waarop hun dingen aanpakken. Ik heb hier erg veel van geleerd.
Competentie: Initiatief
Situatie: Ik heb samen met de activiteitencommissie een kick-off feest gegeven voor club 1. De bedoeling van het feestje was dat iedereen elkaar onder gezellige omstandigheden beter zou leren kennen.
Taken: Mijn taak was zorgen voor het eten. Hiervoor heb ik gebruik gemaakt van connecties die ik via kindervakantiewerk heb. Via deze weg kon ik heel goedkoop aan een saté buffet komen, zodat het feestje voor iedereen betaalbaar bleef. Tijdens het feestje zelf heb ik verschillende dingen gedaan. Zo stond ik achter de bar en deed ik ook de presentatie van de karaoke. Acties: Ik was verantwoordelijk voor het eten. Dit is iets wat pas op het laatste moment besloten was. Daarom moest ik snel iets verzinnen voor zo min mogelijk geld. Uiteindelijk heb ik gebruik gemaakt van connecties die ik had en kon ik voor €5 p.p. inclusief brengen en halen een nasi/bami/saté buffet krijgen.
Resultaat: Het feest was na de lessen en daarom was het erg fijn dat er toch nog eten geregeld was. Ook onder de overige leerlingen viel het eten erg goed in de smaak en ze waren ook blij met de prijs/kwaliteit verhouding bleek uit een gehouden enquête. Het eten was dus en groot succes. Terugkoppeling: Het was erg leuk om dingen te regelen en daar dan uiteindelijk het resultaat van te zien. Ook vond ik de reactie op het eten wat ik had geregeld erg leuk. En we hadden uiteindelijk zelfs nog budget over en daar was ik toch wel heel trots op.
Competentie: Inzet
Situatie: Ik heb samen met de activiteitencommissie een kick-off feest gegeven voor club 1. De bedoeling van het feestje was dat iedereen elkaar onder gezellige omstandigheden beter zou leren kennen.
Taken: Mijn taak was zorgen voor het eten. Hiervoor heb ik gebruik gemaakt van connecties die ik via kindervakantiewerk heb. Via deze weg kon ik heel goedkoop aan een saté buffet komen, zodat het feestje voor iedereen betaalbaar bleef. Tijdens het feestje zelf heb ik verschillende dingen gedaan. Zo stond ik achter de bar en deed ik ook de presentatie van de karaoke.
Acties: Ik heb me zowel tijdens de voorbereiding als tijdens het feest zelf erg ingezet. Ik vond het heel belangrijk dat het feest een succes werd, vooral omdat het eerste was en we een goede indruk achter wilden laten. Tijdens het feest ben ik bijgesprongen waar nodig. Zo hadden we veel te weinig witte wijn en ik mocht maar tien euro besteden. Uiteindelijk ben ik nog snel naar de supermarkt gegaan en heb ik voor €9,99 nog 6 flessen wijn gehaald. Hierdoor hebben we het uiteindelijk heel de avond gered met de wijn.
Resultaat: Het feest was echt super leuk en gezellig. Dit kwam vooral doordat iedereen van de activiteitencommissie zich erg goed heeft ingezet. Zowel in de voorbereidingsfase als tijdens de uitvoering heeft iedereen er alles aan gedaan om het feest tot een succes te maken en dat is gelukt.
Terugkoppeling: Naar mijn mening heb ik alles gedaan om het feest tot een succes te maken en heb ik me voor de volle honderd procent in gezet. Ik zou het leuk vinden om met hetzelfde groepje een grotere activiteit te organiseren.
Competentie: Stressbestendigheid
Situatie: Ik heb samen met de activiteitencommissie een kick-off feest gegeven voor club 1. De bedoeling van het feestje was dat iedereen elkaar onder gezellige omstandigheden beter zou leren kennen.
Taken: Mijn taak was zorgen voor het eten. Hiervoor heb ik gebruik gemaakt van connecties die ik via kindervakantiewerk heb. Via deze weg kon ik heel goedkoop aan een saté buffet komen, zodat het feestje voor iedereen betaalbaar bleef. Tijdens het feestje zelf heb ik verschillende dingen gedaan. Zo stond ik achter de bar en deed ik ook de presentatie van de karaoke.
Acties: Ik denk dat ik goed ben omgesprongen met de stress. Natuurlijk was er niet gigantisch veel stress, maar om alles op tijd af te krijgen terwijl we zelf heel de dag naar school moesten was toch wel stressen. Vooral toen bleek dat we maar 6 flessen wijn hadden terwijl het budget daarvoor 30 euro was. Ik heb toen gezegd dat ik het zou oplossen en ben snel naar de AH gegaan. Ik mocht er nog maar 10 euro aan uitgeven. Uiteindelijk heb ik toen nog 6 flessen los gekregen voor €9,99 en hadden we op het laatste moment toch nog genoeg wijn.
Resultaat: Doordat we op het laatste moment nog genoeg drank hadden was het feest helemaal een succes. Het is natuurlijk niet echt gepast als er op de uitnodiging staat onbeperkt drinken en dat het drinken dan al na 10 minuten op is. Gelukkig was het allemaal snel opgelost.
Terugkoppeling: Al met al waren we ontzettend blij met het eindresultaat. Natuurlijk zijn er wel een aantal dingen die ik anders zou doen om stress te voorkomen zoals beter in de gaten houden waar andere mee bezig zijn of wat er wordt aangeschaft. Dat is weer een leer voor de volgende keer.
Labels:
Initiatief,
Inzet,
Samenwerken,
Stressbestendigheid,
Verbeeldingskracht
Abonneren op:
Posts (Atom)