dinsdag 8 juni 2010

After München borrel

Datum: Mei tot juni.
Opdrachtgever: Robbert Weideveld (propper).
Opdracht: De afterparty organiseren van de studiereis naar München.
Verloop opdracht: Samen met iemand anders uit de activiteitencommissie heb ik de after München borrel georganiseerd. Hiervoor hebben we een aantal dingen met regelen, zoals een locatie, cadeautjes en drank.
Ontwikkelde competenties: Creativiteit, netwerken, visie en omgevingsbewustzijn.

Competentie creativiteit:
S: Binnen de activiteitencommissie hebben we aan het begin van het jaar de taken verdeeld. Een van mijn taken was dan ook de after München borrel organiseren. We hebben een borrel georganiseerd voor iedereen die mee is geweest op studiereis. We hebben er voor gekozen om een borrel te doen, zodat we de studiereis op een gezellige manier konden afsluiten.
T: Mijn taak was eigenlijk alles regelen voor de borrel. Zo zijn we op zoek gegaan naar een locatie, moesten we een leuk cadeautje bedenken als aandenken en een leuke activiteit op de avond zelf. Natuurlijk was het ook belangrijk dat we er op de avond zelf bij waren om alles in goede banen te leiden.
A: De competentie creativiteit heb ik vooral ontwikkeld tijdens de brainstormsessie. We zijn met de hele activiteitencommissie samen gekomen om leuke ideeën te bedenken voor borrel. Zo hebben we gebrainstormd over de activiteit. Uiteindelijk is daar ook mijn idee uitgekomen, namelijk wistjedatjes. Ook hebben we gebrainstormd over het cadeautje. Zelf had ik het idee om iets echt Duits te geven, maar uiteindelijk zijn we uitgekomen op een dvd met foto’s. Natuurlijk ook een erg leuk idee.
R: Het belangrijkste resultaat was natuurlijk een gezellige avond. Voor mij persoonlijk vond ik het erg leuk dat een van mijn ideeen uit de brainstormsessie is gekomen. Ik vind het namelijk soms moeilijk om op zo’n moment op leuke ideeen te komen en vond dat het feit dat mijn idee was uitgekomen wel liet zien dat ik deze competentie ontwikkeld had.
T: Al met al ben ik erg tevreden met de ontwikkeling die ik wat betreft deze competentie heb gemaakt. Natuurlijk wil ik deze competentie nog beter ontwikkelen. Ik zal dan ook op zoek moeten gaan naar een opdracht waar ik meer met deze competentie kan doen.

Competentie creativiteit:
S: Binnen de activiteitencommissie hebben we aan het begin van het jaar de taken verdeeld. Een van mijn taken was dan ook de after München borrel organiseren. We hebben een borrel georganiseerd voor iedereen die mee is geweest op studiereis. We hebben er voor gekozen om een borrel te doen, zodat we de studiereis op een gezellige manier konden afsluiten.
T: Mijn taak was eigenlijk alles regelen voor de borrel. Zo zijn we op zoek gegaan naar een locatie, moesten we een leuk cadeautje bedenken als aandenken en een leuke activiteit op de avond zelf. Natuurlijk was het ook belangrijk dat we er op de avond zelf bij waren om alles in goede banen te leiden.
A: Tijdens het organiseren van de borrel heb ik vooral gebruik gemaakt van mijn netwerk voor het vinden van een locatie. Aangezien ik niet zo bekend ben in Breda heb ik een jongen gevraagd die ik ken via NHTV. Hij heeft me verschillende tips gegeven over locaties. Ook ben ik verschillende cafés afgeweest en heb daardoor mijn netwerk uitgebreid.
R: Doordat ik hulp heb gevraagd heb ik uiteindelijk een goede locatie gevonden. Deze was ook niet te duur en ik kon er goede afspraken maken over het budget wat we te besteden hadden. Natuurlijk heb ik ook mijn netwerk uitgebreid door dat ik langs verschillende cafés ben geweest.
T: Zelf ben ik tevreden met de ontwikkelen die ik heb gemaakt. Ik vind het vooral fijn dat ik wat meer bekend ben geworden binnen Breda. Dit kan goed van pas komen wanneer ik andere dingen ga organiseren.

Competentie visie:
S:
Binnen de activiteitencommissie hebben we aan het begin van het jaar de taken verdeeld. Een van mijn taken was dan ook de after München borrel organiseren. We hebben een borrel georganiseerd voor iedereen die mee is geweest op studiereis. We hebben er voor gekozen om een borrel te doen, zodat we de studiereis op een gezellige manier konden afsluiten.
T: Mijn taak was eigenlijk alles regelen voor de borrel. Zo zijn we op zoek gegaan naar een locatie, moesten we een leuk cadeautje bedenken als aandenken en een leuke activiteit op de avond zelf. Natuurlijk was het ook belangrijk dat we er op de avond zelf bij waren om alles in goede banen te leiden.
A: Voordat we begonnen zijn hebben we eerst een plan opgesteld. Wat wij graag wilden en wat er moest gebeuren. Hierin lag dus onze visie. Nadat we deze visie hadden opgesteld hebben we een planning gemaakt. Aan de hand van deze planning probeerden we onze visie niet uit het oog te verliezen.
R: Doordat we een strakke planning hadden afgestemd op onze visie denk ik dat deze goed naar voren is gekomen. Het resultaat was dan ook een leuk en gezellig feestje en dus een goede afsluiting van de studiereis.
T: Natuurlijk was het geen ingewikkelde opdracht en hebben we dus ook geen ingewikkelde visie gesteld, maar toch doordat we er wel eentje hebben gesteld hebben we al een beetje leren werken met het begrip visie. Volgende keer zal ik dan ook voor een opdracht gaan waar ik nog dieper in kan gaan op deze competentie.

Competentie omgevingsbewustzijn:
S: Binnen de activiteitencommissie hebben we aan het begin van het jaar de taken verdeeld. Een van mijn taken was dan ook de after München borrel organiseren. We hebben een borrel georganiseerd voor iedereen die mee is geweest op studiereis. We hebben er voor gekozen om een borrel te doen, zodat we de studiereis op een gezellige manier konden afsluiten.
T: Mijn taak was eigenlijk alles regelen voor de borrel. Zo zijn we op zoek gegaan naar een locatie, moesten we een leuk cadeautje bedenken als aandenken en een leuke activiteit op de avond zelf. Natuurlijk was het ook belangrijk dat we er op de avond zelf bij waren om alles in goede banen te leiden.
A: Met deze competentie ben ik wel bezig geweest, maar ik vond het een lastige. Ik denk dat ik vooral voor de locatie bezig ben geweest met deze competentie. Ik heb aan klasgenoten gevraagd wat een populaire locatie was en waar hun de borrel zouden doen. Op deze manier kwam ik erachter wat de beste mogelijkheid was. Ook ben ik me door dit kleine onderzoekje bewuster geworden over wat populaire plekken zijn onder studenten en dit kan ik weer gebruiken voor andere feestjes.
R: Als belangrijkste resultaat had ik natuurlijk een leuke locatie, die mede gekozen was door klasgenoten. Ook heb ik me meer kunnen verdiepen in deze competentie.
T: Ik had graag gehad dat ik wat dieper op deze competentie had kunnen ingaan. Maar daar was deze opdracht te oppervlakkig voor. Ik denk wel dat ik nu een goed beeld heb van deze competentie dus dat is al mooi meegenomen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten